Hva har du i sekken bok til alle bibliotekar Reidun?

Leser søker bok samarbeider med 329 bibliotek over hele landet. Disse kaller vi Bok til alle-bibliotek. Bibliotekene får en oppstartsum på kr. 5.000,- og mottar bokpakker fra oss to ganger i året. Bibliotekene må sørge for at bøkene er godt merket, lett tilgjengelige og synlige i egne hyller. De har også ansvar for å rekruttere nye leseombud.

Det er en ansvarlig bok til alle-bibliotekar på hvert bibliotek. På vakre Klepp i Rogaland, er det Reidun Ihle Pedersen som gjør det fantastiske arbeidet.

Reidun Ihle Pedersen

Hva går du og bærer på Reidun?

Jeg har to bøker i sekken som jeg har lånt på biblioteket i dag. Den ene boken er «Ti på halv sulten – god mat når det haster» Det er ikke en ny bok, men den lover 60 middager som er raske å lage, som smaker godt og som skal være «skikkelig» mat.

Ti på halv sulten

Høres perfekt ut når ettermiddagsaktivitetene for ungene er i gang.  Ofte må middagen lages raskt slik at små og store rekker fotball- eller håndballtreningen, pianotimen eller hva det måtte være. Denne boken har lånt tidligere og husker jeg fant spennende middager som fungerte for oss.

I samme slengen lånte jeg «I boks- den lille matpakkeboka».
Så nå håper er å bli inspirert til å lage spennende og sunne matpakker til ungene 🙂

Ellers så har jeg en fleecejakke og dvden «Forbrytelsen 2» som jeg har lånt mange ganger, men som jeg aldri får tid til å se.
Samt lommebok, nøkler og mobil da 🙂

Legg igjen en kommentar

