Kurs i formidling på Bjørnsonfestivalen

Torsdag 3. september holdt vi kurs i formidling på Bjørnsonfestivalen i Molde.

DSC_0104
De tyve deltakerne hadde variert bakgrunn. Det var leseombud, bibliotekarer, lærere og barnehagepedagoger.
Vi lekte, vi tenkte høyt sammen, og vi utvekslet erfaringer fra å lese for ulikt publikum.
Vi leste et utvalg bøker som er støttet av Leser søker bok;
Minner i bilder av Hilde Kramer, Ditt røde hår Unn av Ellisiv Lindkvist,
Anna og Solman av Erna Osland og
Stormens øye av Sherko Bekas.
Sammen prøvde vi å finne nye måter å formidle bøkene på. Det var en intens og fantastisk dag for alle sammen.

DSC_0106

Vi fikk 20 nydelige tilbakemeldinger, alle var superfornøyde.

Vi deler en av dem med dere:

Kjempe bra kurs!

Du hjalp meg til å bli mer sikker på at jeg kan noe som person.

Du hjalp min selvtillit. Du hadde også mange gode øvelser som jeg kan bruke som lærer. Jeg likte det at vi fikk bruke oss selv i øvelsene. Du var positiv i tilbakemeldingene, ikke for mye slik at det ikke var troverdig, og du ga ikke for mye negativ respons, slik at vi mista troa.

Tusen hjertelig takk for en inspirerende og energisk samling. Det stråler av deg!

leseobud_n

Legg igjen en kommentar

