Hva har du i sekken?

Vi deler ut flotte Leser søker bok-sekker til bibliotek og leseombud.
Opplaget er begrenset, men send epost til er@lesersokerbok.no om du er interessert!

Men hva har folk i sekken?
Vi spør bibliotekarer, leseombud og kontorgjengen om hva de går og bærer på.
Først ut er fyrverkeriet Veronica Salinas.

Hva har du i sekken, Veronica? Er det raketter?

FullSizeRender(1)

Jeg har med meg «Apefjes 3» som jeg holde på med å lese og elsker!
Jeg liker veldig, veldig godt alle tre Apefjes-bøkene.

Ups! Jeg holdt på å glemme at jeg har gode Pablo Neruda i sekken!
«Confieso que he vivido».» Jeg tilstår at jeg har levet».

IMG_4546

Jeg leser den på spansk.  En helt utrolig nydelig bok. Der hvor jeg er nå, forteller Pablo om sine unge år.
Det var da han skjønte han var god til å skrive. Dette spredte seg på skolen og blant kameratene.
En kamerat ba Pablo om å skrive kjærlighetsbrev for han. Kameraten ville imponere en jente med fine ord.

Pablo takket ja til oppdraget og skrev i månedsvis. En ettermiddag banker det på vinduet til soverommet til Pablo.
Han åpner. Det er jenta som står der og ser rett i øynene på han. «Det er du som egentlig skriver brevene jeg får, ikke sant?». Pablo blir målløs, klarer nesten ikke å prate. Hun har så vakre og dype øyne. Og de ser rett på øynene hans.
Han klarer ikke å lyve. Han sier «Ja, det er jeg som skriver de brevene» og hun smiler og gir sjenert en «membrillo» (slags papaya-syltetøy) til han. Han legger «membrillo» på nattbordet og spiser den aldri.
Han liker bare å se den står der. Etter hvert sluttet kameraten hans å være interessert i denne jenta
og Pablo trenger ikke skrive flere brev.
Noen måneder senere kommer hun tilbake til vinduet hans og sier hun savner brevene hun fikk.
Da begynner Pablo å skrive til henne. Han skriver han angrer på at han aldri tørte å kysse henne.

Jeg har med tyggis og leppestift. Nøklene til leiligheten min.

To epler, to sitroner. Gul neglelakk og gule lapper og en penn!

IMG_4629

IMG_4625

Legg igjen en kommentar

