Superleseombud Sygni Rüsing Haugestøl

Sygni HaugestølFylke: Oppland
Kommune: Gran

Hvor lenge har du vært leseombud?
Er ikke sikker, men tror det må være 3 år

Hvem leser du for/ har du lest for?
Jeg leser for eldre på et syke- og aldershjem

Hva liker du å lese?
Leser bøker og småstykker som jeg tror de kjenner seg litt igjen i. Kirsten Langbo liker jeg godt.

Hva slags litteratur syns du fungerer best?
Det er slik litteratur jeg liker og som fungerer bra for meg.

Gjør du noe annet enn å lese?
Jeg synger med dem og har med en pianist og ofte en til som synger sammen med oss.

Hva får du ut av å være leseombud?
Det er hyggelig å komme dit når jeg føler at de som hører er fornøyde og får noe med seg av det jeg leser.

Hva har du gjort for å få til lesestundene på en god måte?
Føler ikke jeg har gjort noe spesielt, men det er hyggelig å komme dit.

Hvorfor begynte du som leseombud?
Jeg ble spurt om å lese for eldre og det er i nærheten av der jeg bor.

Hva vil du si til andre som vurderer å bli leseombud?
Har du litt ekstra tid og liker du å lese høyt for noen er det en hyggelig opplevelse å være leseombud

Legg igjen en kommentar

