Formidlingskurs i Bodø, Sandnessjøen, Tønsberg og Drøbak!

Jeg har holdt fire kurs i formidling i de siste to ukene. Først i Bodø og Sandnessjøen, og så i Tønsberg og Drøbak. Til sammen har jeg møtt 108 deltakere. Alle var enten leseombud eller bibliotekarer. Det har vært noen utrolige spennende dager med mange tanker og utveksling av erfaringer. Vi har hatt nyttige diskusjoner rundt om å formidle. Det var så interessant å få høre om målgruppene og å tenke sammen hva det vil si å formidle til de forskjellige gruppene. Hvordan kan vi gjøre våre lesninger levende og enda mer interessante? Vi tenkte sammen og delte på utfordringene og gleden som finnes i vårt arbeid.
I Bodø fikk jeg gleden av å høre på foredraget som ble holdt av Julie Tangen fra Kløveråsen, utrednings- og kompetansesenter for demens i Nordland. Hun snakket om demens og om å kommunisere med demente. Dette var lærerikt og spennende!
Det er en ære å besøke så mange steder i landet og se det fantastiske arbeidet både leseombudene og bibliotekarene gjør!

Jeg vil gjerne dele med dere to av tilbakemeldingene jeg fikk:
«Veronica Salinas var levende og engasjert. Tiden gikk altfor fort. Jeg ønsker flere kurs med henne! Jeg lærte utrolig mye.
Hun er kunnskapsrik, fargerik, morsom, engasjert. Kort sagt: Proff!»
«Dette var veldig nyttig! Kurslederen er suveren. Hun formidler på en positiv måte med mye humor og jeg følte veldig fort trygghet»
Ha en super uke alle sammen! Veronica Salinas

BildeBildeBilde

BildeBildeBilde

Bilde

Bilde

Legg igjen en kommentar

