”Å formidle er å møte mennesker”

Onsdag 20. november var jeg i Tromsø og holdt kurs i formidling på Tromsø bibliotek og byarkiv. Flyet var forsinket, og jeg kom løpende og stresset til stedet. Alt stresset forsvant da jeg kom inn på biblioteket. Der var det åtte leseombud og bibliotekarer som ventet. De hadde ordnet med mat, masse informasjon til leseombudene og en utstilling med bøker fra Leser søker bok. Kurset foregikk i  et koselig lite rom med fine og fargerike bilder på veggen. Vi jobbet intenst. Vi reflekterte sammen om å formidle. Vi lo og vi gråt. Jeg dro hjem og følte meg takknemlig for å ha truffet så mange flotte mennesker i Tromsø! Tusen ganger hurra for biblioteket i Tromsø og spesielt for Øystein Aarstad og Trine Mellem!

Veronica Salinas

DSC_0023

DSC_0022 DSC_0028 DSC_0026 DSC_0024 DSC_0023DSC_0028

One thought on “”Å formidle er å møte mennesker”

  1. Tilbaketråkk: Et glimt fra formidlingskurset med Veronica Salinas | Tromsbibliotekene

Legg igjen en kommentar

